پنل اس ام اس » بازاریابی پیامکی (SMS Markting) » آموزش گام به گام بازاریابی پیامکی

آموزش گام به گام بازاریابی پیامکی

بازاریابی پیامکی (SMS Markting) ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

بازاریابی در موفقیت کسب‌و‌کار‌ها نقش پر‌رنگی دارد. در میان روش‌های مختلف مارکتینگ که برای جذب مشتری و افزایش فروش وجود دارد، بازاریابی پیامکی در ایران بیشتر از سایر روش‌های بازاریابی مورد استفاده و استقبال قرار می‌گیرد. زیرا با پرداخت هزینه بسیار کم، بازخورد قابل‌توجهی دریافت خواهید کرد. کافی است هزینه اجاره یک ماه بیلبورد در تهران یا هزینه یک آگهی تلویزیونی را با هزینه‌ای که صرف بازاریابی پیامکی می‌کنید، مقایسه کنیدتا متوجه اهمیت بازاریابی پیامکی و نرخ بازگشت سرمایه شوید. در این مقاله سیر تا پیاز بازاریابی پیامکی را توضیح دهیم، شما بعد از مطالعه این مقاله جامع در مورد بازاریابی پیامکی قادر خواهید بود تا کمپین‌های تبلیغات پیامکی بسازید و حتی کمپین‌های تبلیغات پیامکی برندهای مطرح را نقد و بررسی نمایید.

بازاریابی پیامکی چیست؟ جدید‌ترین روش مارکتینگ برای رسیدن به موفقیت

بازاریابی پیامکی (SMS Marketing) در مقابل روش های منسوخ و قدیمی پخش تراکت، تبلیغات در روزنامه بسیار جذاب و هدفمندتر عمل ‌می‌کند. زیرا شما تبلیغات پیامکی خود را به گوشی موبایل مخاطب، نزدیک‌ترین وسیله ارتباطی ممکن برای او ارسال می‌کنید.

اس ام اس مارکتینگ یک روش تبلیغات هدفمند است که به شما کمک می‌کند به بازار هدف و مشتریان بالقوه خود پیامک تبلیغاتی ارسال کنید و بودجه تبلیغاتی خود را برای ارسال تبلیغات پیامکی به افرادی هدر ندهید که علاقه‌مند به حوزه کسب‌و‌کار شما نیستند.

مثلاً پیامک فروش میلگرد با قیمت روز شاید برای یک دانش‌آموزی کنکوری جذاب نباشد. ولی کافی است این پیامک را به صورت هدفمند به مهندسین عمران و ساختمان ارسال شود تا از شما بابت ارسال این پیامک تشکر کنند.

دلیل اهمیت و تاثیر بالای SMS مارکتینگ در کسب‌و‌کار

با پیشرفت تکنولوژی، موبایل به یکی از موثرترین و پراستفاده‌ترین وسیله ارتباطی تبدیل شده است. شاید افراد هر روز روزنامه مطالعه نکنند و حتی ایمیل خود را چک نکنند. ولی بعید است کسی اس ام اس دریافتی خود را نادیده بگیرد. در نتیجه، اکنون بهترین زمان استفاده از تبلیغات و بازاریابی پیامکی است. اکثر کسب‌و‌کارها، تبلیغات پیامکی را در اولویت روش‌های تبلیغات خود قرار می‌دهند و آمار نشان می‌دهد، هر پیامک کمتر از 2 دقیقه بعد از تحویل خوانده می‌شود. اگر یک فراخوان عمل (call to action) مناسب در متن پیامک قرار دهید، بعد از ارسال پیامک تبلیغاتی مطمئن خواهید بود که مخاطب بلافاصله با شما تماس می‌گیرد.

یکی از دلایل موفقیت بازاریابی پیامکی نسبت به دیگر روش‌های تبلیغاتی، تنوع در شیوه‌‌ ارسال پیامک انبوه است. با توجه به کسب‌و‌کار خود می‌توانید بهترین روش ارسال پیامک و تبلیغات پیامکی را به صورت هدفمند انتخاب نمایید.

بازاریابی پیامکی راهی راحت و کم هزینه برای تبلیغات هدفمند و پر بازده است

تبلیغات هدفمند پیامکی؛ نشانه‌گیری دقیق به قلب بازار هدف

قبل از هرگونه تبلیغات پیامکی و استفاده از بازاریابی پیامکی نیاز است که شما بازار هدف خود را شناسایی و فیلتر کنید. با پرسیدن سوالات زیر و گرفتن یک آمار از واحد فروشتان می توانید متوجه شوید که اکثریت مشتریان شما چه افرادی هستند:

  • خانم هستند یا آقا؟
  • در چه رده سنی قرار دارند؟
  • آیا ساکن منطقه مشخصی هستند؟
  • شغل اکثر آن ها چیست؟

با توجه به تنوع روش های ارسال در بازاریابی پیامکی دانستن این‌که مشتریان شما اغلب چه افرادی هستند به شما در انتخاب روش صحیح بازاریابی و لحن تبلیغات پیامکی کمک می‌کند.

در سامانه پیامک فراز اس‌ام‌اس امکان ارسال پیامک به تفکیک سن و جنسیت وجود دارد. برای مثال اگر آرایشگاه زنانه و یا مانتو فروشی دارید، با توجه به اینکه مشتریان شما خانم هستند، فقط به شماره های ایرانسل و همراه اول بانوان پیامک ارسال کنید.

با استفاده از امکاناتی نظیر تفکیک سن و جنسیت، تفکیک پیش شماره و تفکیک کد پستی می‌توانید فقط به بازار هدف خود اس ام اس تبلیغاتی ارسال نمایید با صرف هزینه کمتر بازخورد بیشتر دریافت نمایید.

اصول بازاریابی پیامکی برای جذب بیشتر مخاطب

اگر تاکنون به نتیجه دلخواه از اس ام اس مارکتینگ دست نیافته‌اید، احتمالا اصول اولیه بازاریابی پیامکی، مانند جمع‌آوری بانک شماره موبایل، انتخاب زمان مناسب و محتوای ارزشمند را رعایت نکرده‌اید.نحوه بازاریابی پیامکی قواعد خاص خودش را دارد که در ادامه در مورد اصول بازاریابی پیامکی صحبت می‌کنیم.

گروه هدف خود را مشخص کنید؛ جمع‌آوری بانک شماره موبایل در پنل پیامکی

حتما این سوال را از خودتان بپرسید، آیا این پیامک برای مخاطب هم مفید است؟ اگر پیامک تبلیغاتی شما برای مخاطب ارزش ‌افزوده‌ای ایجاد نمی‌کند، پیشنهاد می‌کنیم از ارسال پیامک خودداری نمایید. شما می‌توانید با جمع‌آوری بانک شماره موبایل مشتریان و استفاده از بازاریابی اجازه‌ای و خبرنامه پیامکی برای ارسال اس ام اس انبوه برند خود را به مشتریان جدید یا قدیمی یادآور شوند. برای جمع‌آوری سریع بانک شماره موبایل و عضویت مخاطب در خبرنامه پیامکی شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله خبرنامه پیامکی را مطالعه کنید تا استفاده اصولی خبرنامه پیامکی برای تبلیغات را یاد بگیرید. ارسال یک پیام مفید به گروه هدف و در زمان مناسب، بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می‌آورد.

ارتباط موثر و مداوم؛ ارسال پیامک‌های هدفمند

اگر قصد دریافت بازخورد مناسب از تبلیغات پیامکی را دارید؛ باید برای مخاطب خود مفید باشید. در‌صورتی‌که هر دفعه فقط تبلیغ برند و کسب و کار خود را به مخاطب ارسال کنید، بعد از مدتی در ذهن مخاطب تبدیل به برندی اسپم خواهید شد که پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم ارسال می‌کند. در نتیجه مخاطب تصمیم به لغو پیامک تبلیغاتی می‌گیرد. اما اگر با استراتژی و مطابق با آموزش بازاریابی و فروش برای مخاطب بازاریابی پیامکی انجام دهید؛ مخاطب خود را به مشتری تبدیل خواهید کرد. در‌این‌صورت، مشتری به تبلیغ از برند شما به دوستان و آشنایان خود اقدام می‌کند. به یاد داشته باشید، بازاریابی پیامکی مانند دیگر روش‌های تبلیغاتی به تداوم و تکرار نیاز دارد. سعی کنید با یک برنامه‌ریزی صحیح در بازه‌های زمانی مختلف اس ام اس تبلیغاتی خود را ارسال کنید. در ادامه چند پیشنهاد برای اینکه بازاریابی پیامک موثر داشته باشید بیان می‌کنیم.

تخفیفات خود را با استفاده زا پیامک به مشتریان خود اطلاع رسانی کنید

آفرهای ویژه خود را با پیامک اطلاع رسانی کنید.

با جمع آوری بانک شماره مشتریان گنجینه‌ای مهم برای شروع بازاریابی پیامکی خود فراهم می‌کنید. شما می‌توانید در مناسبت‌های مختلف از جمله روز تولد پیامک تبریک ارسال کنید، یا مثلا برای فست فود و رستوران‌ها و کافی شاپ ها در صورتی که موسیقی زنده دارید از طریق خبرنامه پیامکی، به مشتریان ثابت خود این موضوع را اطلاع رسانی نمایید. این کار با پنل اس ام اس به راحتی انجام می‌شود. فقط کافی است شماره مشتریان خود را ثبت کنید و هر مناسبت‌های مختلف برای آن‌ها پیامک ارزشمند ارسال کنید.

چگونه متن پیامک تبلیغاتی جذاب بنویسیم؟

زمانی که پیامک تبلیغاتی ارسال می‌کنید فقط چند ثانیه فرصت دارید که توجه مخاطب را جلب نمایید و به مخاطب انگیزه برای ایجاد تماس ایجاد کنید تا مخاطب تصمیم بگیرد با شما تماس بگیرد و یا اس ام اس تبلیغاتی شما را پاک کند. پس سعی کنید متن پیامک را به گونه‌ای بنویسید که انگیزه لازم برای تماس در مخاطب ایجاد شود. برای ایجاد انگیزه می‌توانید کد تخفیف در نظر بگیرید و یا یک پیشنهاد عالی داشته باشید که مخاطب احساس کند با رد پیشنهاد شما چیزی را از دست می‌دهد. چند مثال برای متن جذاب در حوزه تبلیغات و بازاریابی پیامکی  در ادامه آورده شده است.

 

امشب شام مهمان ما باشید.

 

به مناسبت افتتاحیه رستوران دورهمی امشب منو خود را با تخفیف ویژه 15% دریافت کنید.

 

افسانه عزیز تولدتان مبارک

به مناسبت شادباش تولدتان امشب شام میهمان ما باشید.

رستوران دورهمی

 

فراموش نکنید که حتما در متن پیامک تبلیغاتی شماره تماس قرار دهید. اگر شماره ثابت در متن تماس وارد می‌کنید حتما با  پیش شماره را نیز وارد نمایید تا مخاطب با لمس صفحه بتواند مستقیما با شما تماس بگیرد و انجام همین نکته ساده به شدت می‌تواند در افزایش زنگ‌خور شما تاثیر داشته باشد.

متن پیامک باید به گونه ای باشد که یک زمان محدود را برای کاربر درنظر بگیرد که کاربر وسوسه شود هرچه زودتر تماس بگیرد تا این پیشنهاد ویژه را از دست ندهد.

 

زمان مناسب برای ارسال پیامک؛ بهترین زمان را برای دیده شدن انتخاب کنید

یکی دیگر از مواردی که در بازاریابی با استفاده از پیامک تاثیر دارد، زمان مناسب برای ارسال اس ام اس تبلیغاتی است. این موضوع که چه روزی از هفته و چه ساعتی پیامک تبلیغاتی خود را ارسال می‌کنید تاثیر زیادی در بازخورد از جانب مخاطب دارد.

 

مطابق با موارد ذکر‌شده در آموزش بازاریابی و فروش، روزهای اول و آخر هفته برای ارسال پیامک تبلیغاتی مناسب نیست. زیرا اکثر افراد در روزهای پایانی هفته به دنبال تفریح هستند و در روزهای ابتدای هفته دغدغه کاری زیادی دارند. البته توجه به نوع کسب و کار می‌تواند در انتخاب زمان مناسب برای ارسال پیامک تبلیغاتی تاثیر گذار باشد، اگر کسب و کار شما با تفریحات پایانی و آخر هفته در ارتباط است، ارسال پیامک در روزهای پایانی هفته می‌تواند برند شما را در ذهن مخاطب پررنگ نمایید.

 

شروع بازاریابی پیامکی با خرید پنل اس‌ام‌اس

در این مقاله به اهمیت بازاریابی پیامکی و نحوه بازاریابی پرداختیم. شناخت اهمیت SMS مارکتینگ می‌تواند به موفقیت بیشتر کسب‌و‌کار‌ها منجر شود.

برای شروع بازاریابی پیامکی نیاز است که شما یک پنل اس ام اس تهیه کنید. پیشنهاد می‌کنم با واحد فروش شرکت فراز اس‌ام‌اس تماس بگیرید، تا بر اساس نوع کسب و کار شما بهترین پنل اس ام اس را به شما پیشنهاد بدهند تا از همین امروز بازاریابی اس ام اس را شروع کنید.

2.6/5 - (104 امتیاز)

در کمتر از چند ثانیه از طریق اینترنت پیامک ارسال کنید!

با خرید پنل پیامک می‌توانید از طریق اینترنت به صورت گروهی و انبوه پیامک ارسال کنید حتی پیامک خود را به شماره‌های مسدود ارسال کنید. علاوه بر ارسال پیامک تبلیغاتی و جذب مشتری، می‌توانید سایت و اپلیکیشن خود را به ابزار قدرتمند پیامک مجهز کنید و پیامک های اعتبارسنجی و اطلاع رسانی ارسال کنید.

برای خرید پنل اس ام اس همین الان با شماره 74853-021 تماس بگیرید.

تعرفه و قیمت پنل اس ام اس

نظر شما چیه؟!

سوال یا نظرتان را برای ما بنویسید، کامنت‌ها برای ما مهم هستند و سریع به انها پاسخ می‌دهیم! ما پاسخ نظرات را از طریق پیامک به شما اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

  • علی محمدی
    17 آگوست 2020 پاسخ دهید

    لطفا قیمت پنلهای پیامکیتون رو اعلام کنید

    • سیدمحمود غفاری
      19 آگوست 2020

      سلام قیمت و امکانات پنل های پیامک و تعرفه ارسال پیامک را می توانید در صفحه قیمت پنل اس ام اس مشاهده نمایید

  • ناشناس
    9 آوریل 2020 پاسخ دهید

    برای همکاری در فروش بابت فروش شارژ پورسانت میدین یا بابت فروش یا فعال کردن پنل ها ؟یا هردو؟

خرید سامانه پیامک پیشنهاد ویژه

دستگاه‌ ثبت شماره موبایل زرین (پیشنهاد ما)

دستگاه ثبت شماره موبایل زرین یکی از بهترین و قدرتمندترین دستگاه‌های ثبت شماره موبایل در ایران است که با گارانتی شرکت زرین ارتباطات آسیا ارائه می شود و این دستگاه…

مشاهده امکانات