پنل اس ام اس » مقالات فراز اس‌ام‌اس » فیشینگ کارت بانکی چیست و چه راه‌هایی برای پیشگیری از آن وجود دارد؟

فیشینگ کارت بانکی چیست و چه راه‌هایی برای پیشگیری از آن وجود دارد؟

پیامک فیشینگ کارت بانکی
مقالات فراز اس‌ام‌اس ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

فیشینگ کارت بانکی یک روش کلاهبرداری است که هکر‌ها با استفاده از اطلاعات بانکی و هویتی شما قصد دارند تا دارایی‌تان را به سرقت ببرند. باتوجه به اینترنتی شدن کسب و کار‌ها و فراگیری استفاده از اینترنت در سراسر جهان، بسیاری از افراد به‌صورت آنلاین کالا و خدمات مورد نیاز خود را خریداری می‌کنند.

با توجه به  آسیب‌پذیری‌های سیستمی تلفن‌همراه، لپ‌تاپ، نرم‌افزارها و همچنین روش‌های مختلفی که در این مقاله شرح می‌دهیم، هکرها به دنبال دست یافتن به اطلاعات کارت بانکی شما هستند و در نهایت موجودی شما را به سرقت می‌برند. آیا می‌دانید فیشینگ کارت بانکی چگونه انجام می‌شود و چه راه‌هایی برای پیشگیری از آن وجود دارد؟ در این مقاله همراه فراز اس‌ام‌اس باشید تا فیشینگ کارت بانکی را با هم بررسی می‌کنیم.

انواع روش‌های فیشینگ کارت بانکی

انواع روش‌های فیشینگ کارت بانکی

هکر‌ها همیشه آسان‌ترین روش را برای هک اطلاعات انتخاب می‌کنند. اگر می‌خواهید اطلاعات بانکی‌تان توسط هکر‌ها به سرقت نرود، ضروری است که با انواع روش‌های فیشینگ کارت بانکی آشنا شوید. در ادامه مهم‌ترین روش‌های فیشینگ را شرح می‌دهیم.

1.     طراحی صفحه مشابه با درگاه پرداخت بانک؛ سریع اعتماد نکنید!

آیا تا به حال آدرس وب‌سایت درگاه پرداخت اینترنتی را قبل از اینکه اطلاعات بانکی‌تان را وارد کنید، بررسی کرده‌اید؟ اگر جواب شما خیر است احتمال دارد حساب بانکی‌تان مورد حمله هکر‌ها قرار بگیرد. هکر‌ها صفحه‌ای دقیقاً مشابه با صفحه پرداخت طراحی می‌کنند و با این کار سعی دارند تا وب‌سایت خود را واقعی و رسمی نشان دهند. به محض اینکه اطلاعات بانکی را در صفحه جعلی که هکر طرحی کرده است، وارد کنید اطلاعات بانکی شما هک می‌شود؛ هکر‌ها با این روش دارایی‌تان را به سرقت می‌برند.

2.     فیشینگ کارت بانکی و ثبت نام رایگان در دوره آموزشی کسب درآمد اینترنتی

هکر‌ها برای هک کردن اطلاعات هویتی و بانکی به اطلاعات شما نیاز دارند. پس باید روشی را ابداع کنند که خودتان اطلاعات بانکی و هویتی‌تان را در اختیارشان بگذارید. یکی از این روش‌های فیشینگ، ثبت نام رایگان در دوره‌های آموزشی برای کسب درآمد اینترنتی است. کلاهبرداران وعده می‌دهند که با این دوره می‌توانید ماهانه درآمد میلیونی داشته باشید. به هیچ عنوان چنین وعده‌هایی را جدی نگیرید. با اطلاعاتی که در اختیار افراد و وب‌سایت‌های ناشناس می‌گذارید، ممکن است علیه شما استفاده شود که از مهم‌ترین آن‌ها سرقت دارایی بانکی‌تان است.

اگر قصد دارید درآمد بالایی برای خود رقم بزنید از روش‌های تایید شده و مطمئن استفاده کنید. یکی از روش‌هایی معتبر پنل پیامک است. با استفاده از نمایندگی پنل پیامک می‌توانید به‌صورت اصولی و مطمئن درآمد ماهانه جذابی را برای خود به ارمغان‌آورید.

فیشینگ با دستگاه‌های POS

3.     فیشینگ با دستگاه‌های POS و ATM تقلبی؛ دقت کنید!

هکر‌ها گاهی برای سرقت اطلاعات بانکی شما مجبور می‌شوند از روش‌های پیچیده‌ای استفاده کنند. یکی از پیچده‌ترین روش‌ها، فیشینگ از طریق دستگاه‌های POS است. ممکن است دستگاه POS فروشنده تقلبی باشد و با استفاده از آن اطلاعات کارت بانکی‌تان کپی شود. به همین دلیل به هیچ‌عنوان نباید رمز خود را در اختیار فروشنده قرار دهید.

امروزه انواع روش‌های پرداخت امن از جمله QR کد فراهم شده است. با اطلاع از شیوه‌های پرداخت جدید از هک شدن اطلاعت بانکی‌تان جلوگیری کنید. توجه داشته باشید دستگاه ATM نیز ممکن است توسط کلاهبرداران دستکاری شده باشد. در مواردی مشاهده شده که روی صفحه کلید دستگاه ATM دستگاه دیگری قرار داده شده است و هکر‌ها با استفاده از آن رمز کارت شما را به دست می‌آورند. از طرفی کارت بانک شما در این حالت توسط دستگاه هکر ضبط شده و هکر با استفاده از کارت و رمز حساب بانکی‌تان را خالی می‌کند.

فیشینگ با استفاده از ارسال پیامک

4.     فیشینگ با استفاده از ارسال پیامک؛ شماره‌های ناشناس را نادیده بگیرید!

یکی دیگر از روش‌های فیشینگ کارت بانکی، پیامک‌هایی با محتوای اغواکننده است. در این روش هکر به شما پیامکی ارسال می‌کند که شما برنده جایزه میلیونی یا هدیه ویژه شده‌اید. هکر از شما می‌خواهد برای گرفتن جایزه روی لینک ارسال شده کلیک کنید. در این مرحله از شما درخواست می‌شود اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کنید. توجه داشته باشید فرمی که در حال پرکردن آن هستید به منظور دریافت اطلاعات بانکی توسط هکر طراحی شده است. به هیچ‌عنوان پیامک با جوایز میلیونی را جدی نگیرید. این پیام‌ها کاملاً برنامه‌ریزی شده ارسال می‌شوند و ممکن است در صورت سهل انگاری دارایی بانکی‌تان را از دست بدهید.

پیشنهاد می‌کنیم بجای توجه به پیامک‌های جعلی به دنبال استفاده از روش‌هایی مانند گرفتن نمایندگی پنل اس ‌ام اس باشید که هم متقاضیان بسیاری دارد و هم می‌توانید درآمد بالایی را از طریق آن کسب کنید.

5.     فیشینگ با استفاده از ربات تلگرام برای انتقال وجه؛ سهل‌انگاری نکنید!

ربات‌ها به ما کمک می‌کنند تا بتوانیم بسیاری از کار‌های خود را با سرعت بیشتری به سرانجام برسانیم. اما گاهی مرجعی برای تایید اعتبار این ربات‌ها در دسترس نیست. به‌طور مثال ربات‌هایی در تلگرام ایجاد شده که کمک می‌کنند در سریع‌ترین زمان ممکن انتقال وجه خود را انجام دهید. اما این دست از ربات‌ها قابل اعتماد نیستند و هیچ دلیلی وجود ندارد که انتقال وجه خود را از طریق ربات‌های اینترنت انجام دهیم؛ چراکه با وارد کردن اطلاعات بانکی در چنین برنامه‌هایی، به هکر کمک می‌کنیم آسان‌تر موجودی حساب بانکی‌مان را به سرقت ببرد.

حملات فیشینگ چگونه کار می‌کند؟ ایمیل‌های ناشناس را باز نکنید!

در بیشتر موارد حملات فیشینگ از طریق ارسال ایمیل‌های جعلی انجام می‌شود. هکر برای کاربران بسیاری ایمیل ارسال می‌کند و خود را یک نهاد یا یک مرجع رسمی معرفی می‌کند. در مرحله بعد از او می‌خواهد روی لینک ارسال شده کلیک کند. در مرحله بعد کاربر با وب‌سایتی مواجه می‌شود که دقیقاً شبیه وب‌سایت مرجع طراحی شده است. اگر به آدرس سایت توجه نکنید ممکن است با پر کردن فرم‌هایی که هکر تنظیم کرده اطلاعات هویتی و بانکی‌تان را به سرقت برود.

برای اینکه بتوانید از حملات فیشینگ در امان بمانید ایمیل‌های ناشناس را باز نکنید؛ همچنین شماره موبایل و پیامک‌های ناشناس را شناسایی و در لیست سیاه گوشی خود ثبت کنید. در این راستا برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله گرفتن پرینت موبایل از طریق اینترنت را مطالعه و طبق مراحل ذکر شده اقدام کنید.

درگاه پرداخت جعلی برای فیشینگ کارت بانکی

چگونه از فیشینگ جلوگیری کنیم؟ 6 راهکار ساده برای جلوگیری از فیشینگ کارت بانکی

اگر می‌خواهید از حملات هکر‌ها در امان بمانید ضروری است توصیه‌هایی که در ادامه ذکر می‌کنیم را جدی بگیرید:

1- به هیچ‌عنوان رمز کارت خود را به فروشنده ندهید. برای پرداخت اجناسی که خریده‌اید خودتان باید رمز کارت را در دستگاه POS وارد کنید.

2- هنگام استفاده از دستگاه ATM صفحه کلید دستگاه را بررسی کنید که دستگاهی روی آن قرار نگرفته باشد. صفحه کلید ATM اگر ارتفاع بیشتری از سطح دستگاه داشته باشد ممکن است توسط هکرها تغییر داده شده باشد.

3- ایمیل و پیامک‌هایی که قرعه کشی بزرگی را وعده می‌دهند، نادیده بگیرید. اگر ایمیل یا پیامکی شما را به شرکت در مسابقه یا جشنواره‌ای دعوت می‌کند حتماً آدرس وب‌سایت را چک کنید.

4- اگر قصد دارید کالایی را به‌صورت اینترنتی خریداری کنید، ابتدا از معتبر بودن فروشگاه موردنظر اطمینان حاصل کنید. در نهایت قبل از اینکه اطلاعات کارت بانکی خود را در سامانه آنلاین درگاه پرداخت وارد کنید، آدرس وب‌سایت را بررسی کنید.

5- چنانچه شخصی می‌خواهد برای شما مبلغی را‌ واریز کند، عکس کارت بانکی‌تان را برای او ارسال نکنید. در کارت بانکی اطلاعات شماره حساب، شماره شبا، تاریخ انقضا، شماره کارت و CVV2 درج شده است و هکر ممکن است با اطلاعات هویتی و اطلاعات روی کارت، روشی را نفوذ به حساب بانکی‌تان در دست داشته باشد.

6- در مواردی دیده شده است که هکر‌ها از طریق MMS گوشی کاربران را هک و اطلاعات بانکی را به سرقت می‌برند. به همین دلیل ضروری است از هرگونه رد و بدل کردن MMS با افراد و شماره‌های ناشناس خودداری کنید. اگر در خصوص MMS و نحوه کارکرد آن اطلاعی ندارید پیشنهاد می‌کنیم مقاله mms چیست را مطالعه کنید.

به‌روز باشید و راه‌های نفوذ هکر‌ها را مسدود کنید!

در این مقاله فیشینگ کارت بانکی و راه‌های جلوگیری از آن را به‌طور کامل بررسی کردیم. اگر می‌خواهید دارایی بانکی‌تان توسط هکر‌ها به سرقت نرود، به‌روز باشید و راه‌های نفوذ هکر‌ها به تلفن همراه، تبلت و لپ‌تاپ خود را مسدود کنید. در این خصوص آنتی ویرویس قدرتمندی روی دیوایس‌های خود نصب کنید و به‌صورت مرتب اسناد، اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزار‌های خود را اسکن کنید. همچنین ضروری است که از نرم‌افزار‌های کرک شده استفاده نکنید و نرم‌افزار و اپلیکیشن‌های خود را از فروشگاه‌های معتبری خرید، دانلود و نصب کنید. در ادامه اخبار دنیای اینترنت و فناوری اطلاعات را در وب‌سایت‌های معتبر دنبال کنید و اطلاعات خود را به‌روز نگه دارید.

 

 

5/5 - (2 امتیاز)

در کمتر از چند ثانیه از طریق اینترنت پیامک ارسال کنید!

با خرید پنل پیامک می‌توانید از طریق اینترنت به صورت گروهی و انبوه پیامک ارسال کنید حتی پیامک خود را به شماره‌های مسدود ارسال کنید. علاوه بر ارسال پیامک تبلیغاتی و جذب مشتری، می‌توانید سایت و اپلیکیشن خود را به ابزار قدرتمند پیامک مجهز کنید و پیامک های اعتبارسنجی و اطلاع رسانی ارسال کنید.

برای خرید پنل اس ام اس همین الان با شماره 74853-021 تماس بگیرید.

تعرفه و قیمت پنل اس ام اس

نظر شما چیه؟!

سوال یا نظرتان را برای ما بنویسید، کامنت‌ها برای ما مهم هستند و سریع به انها پاسخ می‌دهیم! ما پاسخ نظرات را از طریق پیامک به شما اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

خرید سامانه پیامک پیشنهاد ویژه

دستگاه‌ ثبت شماره موبایل زرین (پیشنهاد ما)

دستگاه ثبت شماره موبایل زرین یکی از بهترین و قدرتمندترین دستگاه‌های ثبت شماره موبایل در ایران است که با گارانتی شرکت زرین ارتباطات آسیا ارائه می شود و این دستگاه…

مشاهده امکانات