پنل اس ام اس » مقالات فراز اس‌ام‌اس » بررسی تفاوت بازاریابی پیامکی و ایمیلی

بررسی تفاوت بازاریابی پیامکی و ایمیلی

: اس ام اس مارکتینگ و ایمیل مارکتینگ، از تکنیک‌های جدید بازاریابی.
مقالات فراز اس‌ام‌اس ۸ فروردین ۱۴۰۳

بازاریابی، قلب تپنده هر کسب‌وکاری است. تکنیک‌های جدید بازاریابی، براساس تولید محتوا و تعامل با کاربران انجام می‌شود که با کمک ابزارها و شیوه‌های گوناگون اقدام به دریافت و ارسال اطلاعات می‌کنند. این اطلاعات به‌صورت متن و گاهی اوقات به همراه تصاویر گرافیکی جذاب است.

با استفاده از دو روش رایج و جذاب تحت عنوان بازاریابی پیامکی و ایمیلی می‌توانید اقدام به انجام بازاریابی محتوایی یا تبلیغات گسترده کنید. در این مقاله قصد داریم به بررسی تفاوت‌های مهم بین این دو تکنیک بازاریابی بپردازیم. از شما دعوت می‌کنیم تا پایان مقاله همراه ما باشید.

بازاریابی پیامکی چیست؟ و چه ویژگی دارد؟

بازاریابی پیامکی که تحت عنوان اس ام اس مارکتینگ نیز شناخته می‌شود، یکی از روش‌های به نسبت کم ‌هزینه برای تبلیغات، جذب و ایجاد تعامل با مشتریان است. با استفاده از این نوع بازاریابی بدون نیاز به تجهیزات و دانش خاصی می‌توانید اقدام به تبلیغات کنید.

کسب‌وکارهای مختلف ازجمله کسب‌وکارهای نوپا برای افزایش فروش خدمات و محصولات، برند سازی، ارتقا جایگاه برند از اس ام اس مارکتینگ استفاده می‌کنند. اما ناگفته نماند که نداشتن استراتژی صحیح در بازاریابی پیامکی، هیچ پیامد مثبتی نخواهد داشت و گاهی اوقات به برند شما صدمه نیز می‌زند.

برای استفاده از این نوع بازاریابی باید پنل پیامکی از شرکت‌هایی مانند فراز اس ام اس خریداری کنید. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های سامانه پیامکی ارسال پیام انبوه و تفکیک مخاطبان است.

پنل پیامکی گزینه‌ای مناسب برای کسب‌وکارهای نوپا

برای مثال اگر سالن آرایشگاه زنانه دارید، به‌راحتی با استفاده از این سامانه می‌توانید پیام خود را فقط برای مخاطبین خانم ارسال کنید. یا اگر خدمات و محصولات شما در بازه سنی 40 الی 60 سال است، با مدیریت سامانه پیامک می‌توانید تبلیغاتتان را برای همین دسته از گروه سنی ارسال کنید. ارسال تعداد پیامک بالا در کسری از ثانیه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های استفاده از پنل پیامک برای اس ام اس مارکتینگ است و شما با شناسایی مخاطبان و مشتریان می توانید به بازه سنی مخاطبین خود با ماژول ارسال پیامک بر اساس سن و جنسیت پیامک ارسال کنید.

بازاریابی ایمیلی چیست؟ و چه کاربردی داری؟

ایمیل مارکتینگ مانند اس ام اس مارکتینگ یکی از روش‌های دیجیتال بازاریابی است که اکثر کسب‌وکارها با استفاده از ایمیل با مشتریان خود در تعامل هستند. در روش تبلیغاتی ایمیل مارکتینگ ابتدا باید لیستی از ایمیل‌های مشتریان تهیه شود و پس از تولید و تنظیم محتوای حرفه‌ای، اقدام به ارسال آن‌ها کرد.

جذب مخاطب بیشتر با استفاده از تصاویر گرافیکی در ایمیل مارکتینگ.

درواقع ایمیل مارکتینگ هم یک روش ساده و کارآمد برای تبلیغات گسترده و هدفمند است. یکی از مزیت‌های مهم ایمیل مارکتینگ نداشتن محدودیت در حجم و نوع تولید محتوا است. برای مثال در این روش بازاریابی علاوه‌بر متن، به‌راحتی می‌توانید از تصاویر و ویدئوهای کوتاه گرافیکی استفاده کنید. مخاطبان  در هر ساعت از شبانه‌روز با استفاده از لپ‌تاپ و گوشی‌های هوشمند، ایمیل‌های خود را بررسی می‌کنند. به همین دلیل هیچ محدویتی برای نمایش و بازدید ایمیل وجود ندارد. اگر اصول ایمیل مارکتینگ به‌درستی پیاده‌سازی نشود، مشتریان تمایل به استفاده از خدمات و محصولات پیدا نمی‌کنند.

آشنایی با مزیت ایمیل مارکتینگ

یکی از مزیت‌های مهم ایمیل مارکتینگ ارائه پنل ایمیل به کاربران است. علاوه بر گرفتن نمایندگی پنل پیامک افراد می‌توانند از شرکت‌های مرتبط با زمینه کاری ایمیل مارکتینگ، نمایندگی پنل ایمیل را نیز اخذ کنند و به مشتریان هدف خود ارائه دهند.

در پنل های ایمیل مارکتنیگ به‌راحتی می‌توانید قالب‌های حرفه‌ای و جذاب طراحی کنید و به تعداد دلخواه برای ارسال ایمیل‌ها از این قالب استفاده کنید. هم‌چنین با استفاده از پنل ایمیل مارکتینگ می‌توانید مخاطبان را بر اساس رفتار آن‌ها و شخصی‌سازی دسته‌بندی کنید و در آخر در بازه زمانی مشخص اقدام به ارسال ایمیل کنید.

بارزترین تفاوت‌های بازاریابی پیامکی و ایمیلی چیست؟

بازاریابی پیامکی و بازاریابی ایمیلی هرکدام ویژگی و مزیت‌های خاص خودشان را دارند. برخی تفاوت‌های جزئی بین آن‌ها باعث شده است که  کسب‌وکارها متناسب با زمینه کاری خود در برخی از مواقع از یک یا هردوی آن‌ها استفاده کنند. در این قسمت می‌خواهیم به تفاوت‌های بازاریابی پیامکی و ایمیلی به‌طورکامل بپردازم.

با استفاده از اس ام اس مارکتینگ تبلیغات هدفمندتر می‌شود

به دلیل وجود ماژول‌های مختلف تبلیغاتی مانند منطقه‌ای، کد پستی، جنسیت و سال در پنل پیامکی، تبلیغات باهدف و تمرکز بیشتری برای تعداد خاصی از مخاطبین جامعه هدف ارسال می‌شود.

در نهایت تبدیل آن‌ها به مشتری هدف راحت‌تر است و درنتیجه چرخه درآمد کسب‌وکار افزایش پیدا می‌کند. با توجه به لغو پیامک تبلیغاتی ایرانسل و همراه اول، اکثر کسب‌وکارها از عدم ارسال پیامک تبلیغاتی نگران هستند، اما این مشکل در پنل های اس ام اس مارکتینگ وجود ندارد. حتی اگر شماره‌هایی که پیام‌های تبلیغاتی را مسدود کرده باشند، مجدد پیامک‌های تبلیغاتی برایشان ارسال می‌شود. پس با خیالی آسوده از اس ام اس مارکتینگ استفاده کنید.

ماژول منطقه‌ای، مناسب برای تبلیغات هدفمند در محدوده جغرافیایی مشخص.

بازاریابی پیامکی برخلاف بازاریابی ایمیلی وابسته به اینترنت نیست

امروزه بازاریابی اینترنتی تاثیر بسیاری در رشد کسب‌وکارها دارد. اما ایمیل مارکتینگ وابسته به شبکه اینترنت است که متاسفانه این روزها شاهد ضعف در زیرساخت‌های اینترنت هستیم. پس با وجود بازاریابی پیامکی تبلیغات ما وابسته به بستر اینترنت نیستند.

برای استفاده از بازاریابی پیامکی به تجهیزات خاصی احتیاج نداریم

دریافت اس ام اس تبلیغاتی نیاز به آموزش و تجهیزات خاصی ندارد بلکه با یک گوشی تلفن ساده نیز می‌توانیم پیام‌های تبلیغاتی را دریافت کنیم. اما برای دریافت ایمیل علاوه‌بر داشتن یک گوشی هوشمند، به دانش اولیه برای کار با اینترنت و ایمیل نیاز است.

اکثر افراد پس از تعویض گوشی، نگران پیام‌های دریافت شده درگوشی قبلی خود هستند و اطلاعات کافی برای انتقال پیام‌ها به موبایل جدید را ندارند. با راهکارهای دریافت پیامک در دو گوشی به‌راحتی می‌توانید در کسری از ثانیه پیام‌های خود را انتقال دهید.

بازاریابی ایمیل مارکتینگ جذابیت بصری بیشتر برای مخاطب دارد

یکی از بارزترین تفاوت‌های بازاریابی ایمیلی و پیامکی ارائه نوع محتوا به مخاطب است. در ایمیل مارکتینگ می‌توانیم از تصاویر گرافیکی جذاب یا ویدئوهای کوتاه استفاده کنیم که تاثیر گذاری بیشتری روی تبلیغات داشته باشد. اما در اس ام اس مارکتینگ تبلیغات فقط از طریق متن نوشتاری انجام می‌شود.

این نکته نیز حائز اهمیت است که در بازاریابی ایمیلی می‌توانیم از افیلیت مارکتینگ استفاده کنیم. از طریق ایمیل مارکتینگ می‌توانیم مشتریان جدید به شرکت‌های بزرگ برای فروش خدمات و محصولات معرفی کنیم و در آخر مبلغی را به‌عنوان کمسیون از آن‌ها دریافت کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این پلن مارکتینگی، پیشنهاد می‌کنیم مقاله مزایا و معایب افیلیت مارکتینگ را نیز مطالعه کنید.

آمار بازدید تبلیغات در بازاریابی پیامکی، بیش از 90 درصد است

تعداد افرادی که پیامک‌های تبلیغاتی را مشاهده می‌کنند بالای 90 درصد است و این آمار قابل‌توجهی در دیده شدن تبلیغات به‌حساب می‌آید. درحالی‌که آمار بازدید از ایمیل مارکتینگ حدود 23 درصد است که در مقابل بازاریابی پیامکی عدد نسبتا پایینی است. پس نتیجه می‌گیریم که میزان دسترسی مخاطبان به اس ام اس مارکتینگ بیشتر از ایمیل مارکتینگ است.

بازدهی 70 برابری تبلیغات با اس ام اس مارکتینگ

با پنل بازاریابی پیامکی فراز اس ام اس، کسب‌وکار خود را رشد دهید

خوشبختانه در عصر حاضر تکنیک‌های مختلف بازاریابی، بسیاری از کسب‌وکارها را رشد و گسترش داده است. امروزه این تکنیک‌های بازاریابی از جمله اس ام اس مارکتینگ طرفداران بسیاری از سمت شرکت‌ها و کسب‌وکارهای مختلف پیداکرده است به همین دلیل افراد مختلفی اقدام به ارائه خدمات در این حوزه کرده‌اند.

فراز اس ام اس یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه اس ام اس مارکتینگ است که تعرفه پیامک مناسب و پشتیبانی  بیست‌وچهار ساعت را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. اگر برای هدفمندی تبلیغات خود، قصد استفاده از سامانه پیامکی را دارید، فراز اس ام اس گزینه مناسبی است. برای کسب اطلاعات بیشتر از خدمات و پلن‌های مختلف این سامانه با شماره تلفن 74853-021 تماس بگیرید.

3.9/5 - (7 امتیاز)

در کمتر از چند ثانیه از طریق اینترنت پیامک ارسال کنید!

با خرید پنل پیامک می‌توانید از طریق اینترنت به صورت گروهی و انبوه پیامک ارسال کنید حتی پیامک خود را به شماره‌های مسدود ارسال کنید. علاوه بر ارسال پیامک تبلیغاتی و جذب مشتری، می‌توانید سایت و اپلیکیشن خود را به ابزار قدرتمند پیامک مجهز کنید و پیامک های اعتبارسنجی و اطلاع رسانی ارسال کنید.

برای خرید پنل اس ام اس همین الان با شماره 74853-021 تماس بگیرید.

تعرفه و قیمت پنل اس ام اس

نظر شما چیه؟!

سوال یا نظرتان را برای ما بنویسید، کامنت‌ها برای ما مهم هستند و سریع به انها پاسخ می‌دهیم! ما پاسخ نظرات را از طریق پیامک به شما اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

خرید سامانه پیامک پیشنهاد ویژه

دستگاه‌ ثبت شماره موبایل زرین (پیشنهاد ما)

دستگاه ثبت شماره موبایل زرین یکی از بهترین و قدرتمندترین دستگاه‌های ثبت شماره موبایل در ایران است که با گارانتی شرکت زرین ارتباطات آسیا ارائه می شود و این دستگاه…

مشاهده امکانات