پنل اس ام اس » افزایش فروش و جذب مشتری » تأثیر تبلیغات بر فروش محصول

تأثیر تبلیغات بر فروش محصول

تاثیر تبلیغات بر فروش محصول
افزایش فروش و جذب مشتری ۹ فروردین ۱۴۰۳

تأثیر تبلیغات بر فروش محصول بر هیچکس پوشیده نیست. کسب و کارهای زیادی وجود دارند که محصولات یا خدمات مشابه با کیفیت‌های بسیار نزدیک به هم به بازار ارائه می‌کنند اما در این میان تنها بعضی از کسب و کارها هستند که می‌توانند بخش عمده بازار را در اختیار بگیرند و فروش بالایی داشته باشند. تبلیغات یکی از اصلی‌ترین دلایل تمایز کسب و کارها از یکدیگر است. آگاهی مردم از برند، وفاداری مردم به برند، دیدگاه نسبت مردم به خدمات و محصولات یک کسب و کار و سایر عواملی که روی فروش بیشتر محصولات تأثیر می‌گذارند همگی با تبلیغات هدفمند امکان پذیر می‌شوند. با فراز اس ام اس همراه باشید تا تأثیر تبلیغات بر فروش محصول را بررسی کنیم.

بررسی اهمیت و تأثیر تبلیغات برای فروش بیشتر

فرض کنید که صاحب کسب و کاری هستید که خدمات با کیفیت و محصولات بسیار خوبی برای عرضه با بازار دارید، اما هیچ کس محصولات و خدمات شما را نمی‌شناسد. چگونه در چنینی شرایطی می‌توانید در بازار فعالیت کنید؟ بازاریابی روش‌ها و ابزارهای گوناگونی دارد که بدون شک تبلیغات یکی از بهترین آن‌ها است. اهمیت تبلیغات به حدی است که در بسیاری از موارد شرکت‌های بزرگ تا بیش از 50 درصد درآمد خود را صرف هزینه‌های تبلیغاتی می‌کند.

آمارهای نشان می‌دهد که مجموع هزینه تبلیغاتی شرکت‌ها و کسب و کارها در سراسر جهان در سال 2020 از مرز 600 میلیارد دلار عبور کرده است. در این میان هزینه‌های تبلیغات دیجیتالی به عنوان یکی از مؤثرترین روش‌های تبلیغاتی در سال‌های اخیر از مرز 325 میلیارد دلار نیز عبور کرده‌اند. در چنین بازاری اگر شما دست به تبلیغات نزنید، علاوه بر این که فرصت دیده شدن نخواهید یافت، از رقبای خود نیز عقب خواهید افتاد. خرید پنل پیامکی یکی از مؤثرترین روش‌های تبلیغات برای فروش بیشتر است که نقش بسیار مهمی در رشد کسب و کار شما دارد.

تاثیر تبلیغات در افزایش فروش محصولات

تبلیغات چگونه بر فروش محصول تأثیر می‌گذارند؟

برای اینکه تأثیر تبلیغات بر فروش محصول را بررسی کنیم، ابتدا باید اهداف تبلیغاتی را به خوبی بشناسیم. ابزارهای تبلیغاتی مانند پیامک تبلیغاتی، تبلیغات در فضای مجازی، تبلیغات چاپی و … هر یک بخشی از این اهداف را میسر می‌کنند و به این ترتیب می‌توانند تأثیر زیادی بر افزایش فروش محصولات شما داشته باشند. اهداف تبلیغاتی به طور کلی به سه دسته زیر تقسیم می‌شوند:

  • اهداف اطلاع رسانی دهنده (مانند افزایش آگاهی برند، آگاهی از مزیت‌های شما، معرفی شرکت و محصولات یا خدمات)
  • اهداف ترغیب کننده (مانند تشویق به خرید مستقیم یا غیر مستقیم، تشویق مشتری به ارتباط گرفتن با شما و …)
  • اهداف یادآوری کننده (یادآوری برند و محصول در ذهن مشتری، ایجاد احساس خطر از دست دادن فرصت خرید در مشتریان و …)

در بررسی تأثیر تبلیغات بر فروش محصول، می‌توان هر سه مورد را هدف گرفت با این حال اهداف ترغیب کننده در اولویت هستند. پیامک تبلیغاتی یکی از معدود ابزارهای تبلیغاتی مؤثر در فروش محصول است که همه اهداف اطلاع رسانی دهنده، ترغیب کننده و یادآوری کننده را شامل می‌شود.

تاثیر تبلیغات در دیده شدن محصولات

نقش تبلیغات در افزایش فروش محصول و خدمات

تا به اینجا با اهمیت و تأثیر تبلیغات بر فروش محصول آشنا شده‌ایم و نحوه اثر گذاری تبلیغات با استفاده از اهداف مختلف بر فروش محصول را بررسی کرده‌ایم. در ادامه قصد داریم تا با نقش تبلیغات در افزایش فروش محصولات آشنا شویم و تأثیر تبلیغات در زمینه‌های مختلف را بررسی کنیم.

1. تأثیر تبلیغات بر آگاهی از برند و اطلاعات محصولات

شاید اصلی‌ترین نقش تبلیغات در فروش محصولات، افزایش آگاهی از برند است که در نهایت منجر به تبدیل شدن مشتریان بالقوه به خریداران وفادار خواهد شد. آگاهی از برند و آگاهی از ویژگی‌های محصولات و خدمات می‌تواند از طریق برجسته‌تر کردن مزایای آن‌ها انجام گیرید. روش‌های متعددی برای اینکار وجود دارد که سامانه ارسال پیامک هوشمند یکی از بهترین آن‌ها است. با استفاده از سامانه پیامک هوشمند شما می‌توانید مشتریان خود را به دسته بندی هیا مختلفی تقسیم کنید و برای هریک از آن‌ها به صورت اختصاصی پیام‌هایی را ارسال نمایید. برای مثال اگر صاحب یک فروشگاه اینترنتی بزرگ با محصولات متعدد هستید، می‌توانید محصولات هر دسته را برای دسته خاصی از افراد تبلیغ کنید. این موضوع علاوه بر آگاهی از برند موجب فروش بیشتر محصولات نیز خواهد شد.

2. تأثیر تبلیغات بر رفتار خرید و افزایش فروش محصولات

یکی از مهم‌ترین تاثیرات تبلیغات بر فروش محصول که عموماً بسیاری از صاحبان کسب و کارها به آن توجه نمی‌کنند، تأثیر تبلیغات بر رفتار خرید مشتریان است. مراحل و تصمیماتی که مشتری در هنگام خرید از شما پشت سر می‌گذارد به عنوان رفتار خرید شناخته می‌شود. تبلیغات اطلاع رسانی دهنده مانند افزایش آگاهی برند، آگاهی از مزیت‌های شما و معرفی شرکت یا محصولات و خدمات می‌تواند تأثیر مثبت زیادی بر رفتار خرید مشتریان داشته باشد. زمانی که مشتری برند شما را می‌شناسد و نسبت به مزیت‌های شما در مقابل رقبایتان آگاه است راحت‌تر اقدام به خرید از شما خواهد کرد. موضوعی بدون شک نشان دهنده تأثیر تبلیغات بر فروش محصول خواهد بود..

3. معرفی محصولات جدید از طریق تبلیغات

زمانی که یک محصول جدید در بازار ارائه می‌شود، اگر تبلیغات مناسبی پیرامون آن انجام گیرد، مردم می‌توانند با اطلاعات محصول آشنا شوند. اطلاعات محصول می‌تواند به مشتریان در تصمیم گیری برای خرید کمک کند و این موضوع باعث افزایش فروش محصول نیز خواهد شد.

4. تشویق بیشتر مشتریان به خرید از شما

هنگامی تعداد زیادی کسب و کار محصولات مشابهی را به بازار عرضه می کنندف تنها آگاهی از برند و اطلاعات محصول کافی نیست و کسب و کارها باید از طریق روش‌های تبلیغاتی مشتریان خود را به خرید محصولات ترغیب کنند. می‌شود تأثیر تبلیغات بر فروش محصول را به طور واضح در شرکت‌هایی که مرتباً در حال اطلاع رسانی در مورد دلایل برتری محصولات خود در مقایسه با سایر محصولات موجود در بازار هستند، مشاهده کرد. مشابه تبلیغاتی که اپل در رقابت با سامسونگ یا مایکروسافت برای محصولات خود در نظر گرفته است. نتیجه این تبلیغات این است که اپل به تنهایی بیش از 22 درصد بازار فروش تلفن‌های همراه جهان را در اختیار دارد.

تاثیر تبلیغات در خرید مجدد توسط مشتریان سابق

5. یادآوری محصولات ارزشمند شرکت به مشتریان

یادآوری محصولات به مشتریان سابق یکی دیگر از موارد نشان دهنده تأثیر تبلیغات بر فروش محصول است. طبق آمار شانس فروش محصولات به مشتریان سابق بیش از 1.5 برابر بیشتر از شانس فروش محصولات به مشتریان جدید است. به همین دلیل قطعاً این روش تأثیر زیادی بر رشد فروش محصولات خواهد داشت. برای مثال کسب و کارهای اینترنتی می‌توانند با استفاده از افزونه digits به راحتی برای مشتریان خود اطلاعات مختلف را از طریق پیامک ارسال کنند و آن‌ها را نسبت به تخفیف‌های جدید، محصولات مشابه محصولاتی که قبلاً خریدار کرده‌اند آگاه نمایند. همچنین این پیامک‌ها می‌توانند حاوی درخواست‌هایی برای تشویق به خرید مجدد از فروشگاه آنلاین شما باشند.

افزایش فروش در محصولات با استفاده از تبلیغات پیامکی

در این مقاله به بررسی تأثیر تبلیغات بر فروش محصول پرداختیم. تنها تولید و فروش کالا نمی‌تواند در عصر حاضر کافی باشد، حتی اگر آن محصول از سطح کیفی بالایی برخوردار باشد بازهم لازم است تا از طرق مختلف مردم را از وجود چنین محصولی آگاه سازیم. از آنجا که امروزه بحث رقابت نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و شاهد تعدد کسب و کارهای مختلف در حوزه‌های گوناگون هستیم در این میان می‌توان گفت تبلیغات کارآمد و زیرکانه عامل موفقیت در این رقابت می‌باشد. یکی از بهترین روش‌های تبلیغات مؤثر در فروش محصول، تبلیغات پیامکی است که علاوه بر کم هزینه بودن امکان استفاده از آن در انواع استراتژی‌های تبلیغاتی وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید همین حالا از مشاوره رایگان تلفنی فراز اس ام اس از طریق شماره 02171333036 بهره مند شوید.

 

4.2/5 - (4 امتیاز)

در کمتر از چند ثانیه از طریق اینترنت پیامک ارسال کنید!

با خرید پنل پیامک می‌توانید از طریق اینترنت به صورت گروهی و انبوه پیامک ارسال کنید حتی پیامک خود را به شماره‌های مسدود ارسال کنید. علاوه بر ارسال پیامک تبلیغاتی و جذب مشتری، می‌توانید سایت و اپلیکیشن خود را به ابزار قدرتمند پیامک مجهز کنید و پیامک های اعتبارسنجی و اطلاع رسانی ارسال کنید.

برای خرید پنل اس ام اس همین الان با شماره 74853-021 تماس بگیرید.

تعرفه و قیمت پنل اس ام اس

نظر شما چیه؟!

سوال یا نظرتان را برای ما بنویسید، کامنت‌ها برای ما مهم هستند و سریع به انها پاسخ می‌دهیم! ما پاسخ نظرات را از طریق پیامک به شما اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

خرید سامانه پیامک پیشنهاد ویژه

دستگاه‌ ثبت شماره موبایل زرین (پیشنهاد ما)

دستگاه ثبت شماره موبایل زرین یکی از بهترین و قدرتمندترین دستگاه‌های ثبت شماره موبایل در ایران است که با گارانتی شرکت زرین ارتباطات آسیا ارائه می شود و این دستگاه…

مشاهده امکانات