پنل اس ام اس » بازاریابی پیامکی (SMS Markting) » کلاه برداری از طریق ارسال پیامک

کلاه برداری از طریق ارسال پیامک

کلاه برداری پیامکی
بازاریابی پیامکی (SMS Markting) ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

بدون شک پیامک یکی از بهترین ابزارهای ارتباطی و تبلیغاتی است. روزانه خدمات بسیار زیادی همچون دریافت پیامک‌های بانکی، احراز هویت، دریافت اطلاعات از ادارات، تبلیغات پیامکی و … از طریق پیامک امکان پذیر می‌شود و به طور میانگین افراد روزانه حداقل 5 پیامک با محتواهای مختلف دریافت می‌کند. با این حال، همانند هر ابزار دیگری، افراد سودجو از پیامک نیز برای کلاهبرداری استفاده می‌کنند. کلاه برداری‌های پیامکی به شکل‌های گوناگونی انجام می‌گیرد و در بعضی از موارد می‌تواند خسارت‌های سنگینی به افراد وارد کند. به همین بهانه در این مقاله سعی می‌کنیم با انواع روش‌های کلاهبرداری پیامکی آشنا شویم و نحوه جلوگیری از آن‌ها را بررسی کنیم. با فراز اس ام اس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

کلاه برداری از طریق ارسال پیامک به چه معناست؟

در اکثر موارد پیامک‌های جذاب و اغوا کننده در حوزه خدمات رسانی به شهروندان، بخشودگی مالی، پیدا کردن گنج، برنده شدن در قرعه کشی، پیامک بن تخفیف کالا، مراجعه به مراجع قانونی و … اصلی‌ترین روش‌های کلاه برداری از طریق ارسال پیامک هستند. این پیامک‌ها معمولاً بیشتر در ایام و مناسبت‌های خاص مانند ثبت نام کارت سوخت، هدفمندی یارانه‌ها، ثبت نام سبد کالا، رجیستری تلفن همراه، اعلام جوائز بانکی و … به صورت انبوه برای افراد ارسال می‌شوند. این روزها همه افراد حتی شما هم می‌توانید برای تبلیغات کسب و کار خود با دانلود برنامه اندروید ارسال پیامک به راحتی پیامک‌های انبوه ارسال کنید.

این یک مزیت عالی برای دیده شدن کسب و کارهای قانونی است، اما متاسفانه پنل پیامک‌های بدون مجوز که به صورت رسمی نیز ثبت نشده‌اند نظارت زیادی بر محتوای ارسال شده کاربران خود ندارند و همین موضوع دست افراد سودجو و کلاهبرداران را برای سو استفاده از این ابزارهای مفید برای مقاصد ناشایست باز می‌گذارد. ما در پنل فراز اس ام اس با شرکت حقوق زرین ارتباطات آسیا ثبت شده به صورت رسمی ثبت شده است علاوه بر فعالیت به صورت کاملا قانونی فاکتور رسمی نیز در اختیار کاربران قرار داده می شود که مورد قبول دارایی باشد و ما در تلاش هستیم تا با ارائه مشاوره‌های دائمی از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنیم و اعتماد عموم جامعه را نسبت به پیامک افزایش دهیم تا از پیامک استفاده‌های ارزشمند اطلاع رسانی انجام شود.

کلاه برداری پیامکی از طریق دریافت اطلاعات کارت بانکی

از کجا بفهمیم پیامک جعلی است؟ چه پیامک‌هایی مشکوک به کلاه برداری هستند؟

هر پیامکی که در آن از شما تقاضای اطلاعات شخصی شده است می‌تواند یک پیامک کلاهبرداری باشد. برای مثال کلاهبرداران حرفه‌ای، با ارسال پیامکی مبنی بر برنده شدن شخص در مسابقه یا قرعه کشی، از آن‌ها تقاضای اطلاعات شخصی کرده و با استفاده از این اطلاعات شخصی اقدام به کلاهبرداری از افراد بی اطلاع جامعه می‌کنند. در بعضی از موارد نیز بعد از ارسال پیامک از شما می‌خواهند با یک شماره تماس بگیرید یا اعلام می‌کنند منتظر تماس‌های بعدی بمانید. با اینکه در متن پیامک صحبتی از اطلاعات شخصی نشده است و فقط حاوی یک متن جذاب و اغوا کننده است، بعد از تماس با شما، درخواست اطلاعات شخصی مانند شماره یا رمز کارت بانکی مطرح می‌شود. در اینجا به چند روش برای تشخیص پیامک کلاه برداری و جلوگیری از کلاه برداری پیامکی اشاره می‌کنیم

بررسی سرشماره پیامکی و جلوگیری از کلاه برداری پیامکی

برای تشخیص پیامک جعلی ابتدا به سرشماره پیامک ارسال شده دقت کنید. برای ارسال پیامک به صورت انبوه، باید ابتدا یک سرشماره انتخاب شود. پیامک‌های بانکی، اداری و شرکت‌های بزرگ معمولاً از نوع خط خدماتی هستند و همیشه از یک سرشماره مشخص ارسال می‌شوند. شما می‌توانید سرشماره پیامک جعلی ارسال شده برای شما را با شماره پیامکی که توسط بانک، اداره و شرکت‌های بزرگ ارسال می‌شود انطباق دهید. در اکثر موارد پیامک‌های جعلی از طریق خط‌های شخصی ارسال می‌شوند یا سرشماره های عجیبی دارند. ما همیشه به کاربرانمان پیشنهاد می‌دهیم که از خطوط اختصاصی رند و کوتاه برای ارسال پیامک استفاده کنند یا از طریق ارسال پیامک با خط تلفن ثابت ۰۲۱ نسبت به ارسال پیامک اقدام کنند.

شماره تلفن‌های ارائه شده در پیامک را بررسی کنید

پیامک‌هایی که حاوی متن‌های اغوا کننده یا پیشنهادهای باورنکردنی هستند معمولاً دارای شماره تلفن برای تماس هستند یا بعد از ارسال پیامک با شما تماس گرفته می‌شود. در این صورت حتماً شماره‌ای که با شما تماس گرفته است را بررسی کنید و آن را با شماره‌های شرکت، اداره یا بانک انطباق دهید.

پیامک برنده شدن در قرعه کشی و کلاهبرداری پیامکی

مراقب پیشنهادهای اغوا کننده و باورنکردنی باشید

به طور کلی هرگونه پیشنهاد اغوا کننده که سود مالی زیادی برای شما به همراه دارد یا موضوعاتی مانند برنده شدن در قرعه کشی، برنده شدن در لاتاری و پیشنهاد پیدا شدن گنج از شگردهای همیشگی کلاه برداران برای به دام انداختن شما هستند. بنابراین در صورت دریافت چنین پیام‌هایی با حساسیت بسیار بیشتری آن‌ها را بررسی کنید.

از ارائه اطلاعات شخصی و بانکی خود از طریق پیامک خودداری کنید

این موضوع را به یاد داشته باشید که هیچ شرکت، اداره، بانک و … برای ارائه خدمات به شما به شماره کارت یا رمز دوم کارت شما نیاز ندارد. بنابراین تمامی پیامک‌هایی که حاوی چنین درخواست‌هایی هستند را می‌توان یک گزینه اصلی برای کلاه برداری به حساب آورد.

ارسال پیامک کلاه برداری یارانه فیشینگ

مراقب لینک‌های موجود در پیامک‌ها باشید، کلاهبرداری پیامکی از طریق فیشینگ

روی لینک‌هایی که از پیامک‌های ناشناس یا بررسی نشده کلیک نکنید. هیچ لینکی را پیش از مطمئن شدن باز نکنید. کلاهبرداران از طریق لینک‌ها می‌توانند ویروس و بدافزار را وارد گوشی شما کنند و اطلاعات شخصی را به سرقت ببرند. از طرفی ممکن است لینک‌ها شما را به صفحات فیشینگ هدایت کنند و اطلاعات کارت بانکی شما را به سرقت ببرند. نمونه‌هایی از این لینک‌ها معمولاً در پیامک‌های کلاهبرداری در زمان ثبت نام خودرو، حج، وام و … دیده می‌شوند. علاوه براین فراموش نکنید که پیامک‌های چند رسانه‌ای می‌توانند به راحتی گوشی شما را ویروسی کنند. بنابر این در هنگام دریافت MMS باید دقت بسیار بیشتری داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر پیام چند رسانه ای چیست؟ را بخوانید تا دلیل حساسیت بیشتر این نوع از پیام‌ها را درک کنید.

آشنایی با چند نمونه از کلاهبرداری از طریق اس ام اس

تا اینجا با کلاهبرداری از پیامک و روش‌های جلوگیری از کلاهبرداری اس ام اسی آشنا شدیم. در ادامه چند نمونه معروف از پیامک‌های کلاهبرداری را معرفی می‌کنیم. تعداد زیادی از پرونده‌های مربوط به کلاه برداری پیامکی مربوط به موارد زیر می‌شود.

اس ام اس پیدا شدن گنج

یکی از راه‌های کلاهبرداری اس ام اسی، ارسال اس ام اس پیدا شدن گنج است. در متن چنین پیام‌هایی معمولاً ادعا می‌شود فرستنده فرد بی سوادی است که در هنگام چرای گوسفندان خود گنجی را پیدا کرده است اما نمی‌داند که چگونه باید آن را بفروشد. او عاجزانه از شما تقاضا می‌کند تا به او در فروش گنج کمک کنید و بخشی از گنج را برای خود بردارید یا در قابل دریافت مبلغی، این گنج را به شما تحویل دهد. لازم به ذکر نیست که هرگز نباید به چنین پیام‌هایی پاسخ دهید.

کلاه برداری پیامکی از طریق بن کارت

پیامک بن کارت خرید یا تخفیف ویژه یا بن تخفیف کالا

خط شما برنده بن تخفیف 20 میلیون تومانی شده است برای دریافت هدیه خود همین حالا تماس بگیرید. چنین پیامکی به احتمال زیاد از طرف یک کلاه بردار برای شما ارسال شده است. معمولاً بعد از تماس به شما گفته می‌شود که می‌توانید ترکیبی از کالاها برای مثال با قیمت 30 میلیون تومان را با تخفیف 20 میلیون تومانی خریداری کنید. در صورت قبول چنین پیشنهادی احتمالاً چند وسیله با ارزشی بسیاری کم را با قیمت 10 میلیون تومانی به شما می‌فروشند!

کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک بخشودگی جرائم

نمونه این نوع از پیامک‌ها برای بسیاری از خدمات دیده می‌شود ولی معروف‌ترین آن‌ها پیامک بخشودگی جرائم رانندگی است. در این پیامک به شما اطلاع داده می‌شود تا در صورت پرداخت مثلاً 50 درصد از خلافی خودرو خود در طی 24 ساعت آینده، تمام جرائم شما بخشوده می‌شود. معمولاً این پیامک‌های جعلی حاوی لینک‌های صفحات فیشنگ هستند. در این صفحات اطلاعات مهمی همچون شماره کارت، رمز بانکی و … از شما گرفته می‌شود و در اختیار کلاهبرداران قرار می‌گیرد.

روش‌های نوین کلاه برداری پیامکی

فراموش نکنید که همیشه کلاهبردران در کمین هستند و راه‌های مختلفی را برای کلاه برداری ابداع می‌کنند. ماژول‌های پیامکی متنوع با اینکه کاربردهای بسیار زیادی دارند و امکانات منحصر به فردی را برای رشد کسب و کارها و تبلیغات سالم در اختیار شما قرار می‌دهند، اما ممکن است در دست کلاهبرداران به ابزار خطرناکی تبدیل شوند. همین موضوع باعث می‌شود که آن‌ها با استفاده از قابلیت ماژول‌ها راه‌های مختلفی را برای کلاه برداری امتحان کنند. با مطالعه مقاله ماژول پیامک چیست؟ می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد انواع ماژول‌های پیامکی و کاربردهای آن‌ها به دست آورید.

در صورت وقوع کلاه برداری از طریق ارسال پیامک، چگونه به پلیس فتا اطلاع دهیم؟

در صورت دریافت پیامک‌هایی مشکوک به کلاهبرداری چه کاری باید انجام دهیم؟ در صورت دریافت چنین پیامکهایی، از صحت پیامک ارسال شده از طریق مراجعه به سایت رسمی آن موسسه یا مراجع صلاحیت دار  یا تماس تلفنی با سایر شماره‌های تلفن رسمی اطمینان حاصل کنید. هموطنان عزیز می‌توانند تمام موارد مشکوک و کلاهبردارانه را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir جهت پیگیری گزارش کنند.

 

فراز اس ام اس، معتبرترین ارائه دهنده خدمات اس ام اس انبوه

در این مقاله با کلاهبرداری از طریق پیامک آشنا شدیم، به بررسی نمونه‌هایی از کلاه برداری‌های اس ام اسی پرداختم و نحوه جلوگیری از آن‌ها را بررسی کردیم. متاسفانه وجود پنل پیامکی غیر قانونی بدون مجوز که اطلاعاتی از آن‌ها در دسترس نیست و حتی دارای یک دفتر فیزیکی نیستند و از دفتر کار مجازی استفاده می‌کنند باعث شده تا تعداد کلاهبرداری هایی که از طریق خدمات آن‌ها انجام می‌گیرد افزایش پیدا کند. این موضوع می‌تواند برای سایر مشتریان این پنل ها نیز مشکل ساز باشد. زیرا ممکن است از سرشماره پیامکی که قبلاً برای کلاهبرداری استفاده شده، برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی شما نیز استفاده شود و این موضوع مشکلات زیادی را برای شما ایجاد کند.

سامانه پیامکی فراز اس ام اس توسط یک شرکت رسمی زرین ارتباطات آسیا  به صورت حقوقی ثبت شده ارائه می‌شود و این شرکت نماینده رسمی بهترین اپراتورهای پیامکی ایران است. شما می‌توانید با خیال راحت از خدمات معتبرترین پنل پیامکی ایران استفاده کنید و نگران سو استفاده‌ها یا کلاهبرداری های پیامکی نباشید. کلاه بردای های پیامکی معمولا از پنل پیامک رایگان یا پنل اس ام اس ارزان انجام می شود بنابراین ما توصیه می کنیم از شرکت های اصلی پنل اس ام اس خریداری نمایید.

در صورتی که نیاز به راهنمایی‌های بیشتری در این زمینه دارید همین حالا با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)

در کمتر از چند ثانیه از طریق اینترنت پیامک ارسال کنید!

با خرید پنل پیامک می‌توانید از طریق اینترنت به صورت گروهی و انبوه پیامک ارسال کنید حتی پیامک خود را به شماره‌های مسدود ارسال کنید. علاوه بر ارسال پیامک تبلیغاتی و جذب مشتری، می‌توانید سایت و اپلیکیشن خود را به ابزار قدرتمند پیامک مجهز کنید و پیامک های اعتبارسنجی و اطلاع رسانی ارسال کنید.

برای خرید پنل اس ام اس همین الان با شماره 74853-021 تماس بگیرید.

تعرفه و قیمت پنل اس ام اس

نظر شما چیه؟!

سوال یا نظرتان را برای ما بنویسید، کامنت‌ها برای ما مهم هستند و سریع به انها پاسخ می‌دهیم! ما پاسخ نظرات را از طریق پیامک به شما اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

خرید سامانه پیامک پیشنهاد ویژه

دستگاه‌ ثبت شماره موبایل زرین (پیشنهاد ما)

دستگاه ثبت شماره موبایل زرین یکی از بهترین و قدرتمندترین دستگاه‌های ثبت شماره موبایل در ایران است که با گارانتی شرکت زرین ارتباطات آسیا ارائه می شود و این دستگاه…

مشاهده امکانات